Tiedote: Koronaviruksen vaikutus toiminnassamme

Julkaistu: 13.3.2020

Helsingin Luistelijoiden päivitys liittyen koronaviruksen vaikutuksiin toiminnassamme

Helsingin Luistelijoiden hallitus on päättänyt tämänhetkisen tiedon valossa ja seuran ydinarvoja, terveyttä ja vastuullisuutta korostaen, seuraavista toimenpiteistä:

Harjoitukset

Taitoluisteluliiton linjauksen mukaisesti jatkamme toistaiseksi harjoituksia, mutta pienillä muutoksilla:

• Jääharjoitukset pidetään normaalisti, mutta vapaaehtoisuuteen ja luistelijan huoltajien harkintaan perustuen. Suosittelemme mahdollisuuksien mukaan välttämään pukukoppeja, vaihtamaan vaatteet ja täyttämään juomapullot ennen harjoituspaikalle saapumista, pesemään käsiä ennen ja jälkeen harjoituksen ja käyttämään hansikkaita jäällä.
  • Baletti ja muut kevyemmät oheisharjoitukset pidetään normaalisti, mutta vapaaehtoisuuteen ja luistelijan huoltajien harkintaan perustuen
  • Oheis- ja voimaharjoituksia tehdään sovelletusti ja tarvittaessa omatoimisesti valmentajan ohjeistuksin. Näistä ilmoitetaan ryhmäkohtaisesti.

Seuraamme tilannetta päivittäin, ja mikäli jäähalleja / muita harjoittelutiloja myöhemmin vielä suljetaan, harjoituksia saatetaan joutua perumaan. Peruutuksista informoidaan ryhmiä erikseen.

Sovellettu harjoittelu ei vaikuta kuukausimaksuihin, koska kyseessä on kuukausille jaettu kausimaksu, ja harjoitusmäärät / muodot saattavat vaihdella kauden aikana.

Pyydämme huomioimaan, että vallitsevassa tilanteessa päätös antaa alaikäisen lapsen jatkaa harrastamista kuuluu huoltajille. Viranomaisten ohjeita tulee seurata tarkasti ja noudattaa niin halleilla kuin niiden ulkopuolella.

Muistutamme edellisessä tiedotteessamme (12.3.2020) annettujen ohjeiden tärkeydestä yleisen tartuntavaaran minimoiseksi. Lisäksi, mikäli luistelijan perheessä on sairastapauksia, pyydämme myös luistelijaa jäämään kotiin tartuntavaaran ehkäisemiseksi.

Ulkomailla matkustaneita kehotamme pysyttelemään kotona / pois harjoituksista THL:n ohjeistuksen mukaisesti 14 päivää.

Jääshow

Ajankohdalle 29.-30.3.2020 suunniteltu seuran perinteinen jääshow siirretään myöhempään ajankohtaan kaudelle 2020-2021. Jo ostetut liput tulevat kelpaamaan tapahtumaan. Tiedotamme näytöksestä lisää, kun uusi ajankohta varmistuu.

Jatkamme tilanteen aktiivista seuraamista ja tiedotamme heti mahdollisista muutoksista.

Terveisin,
Helsingin Luistelijoiden hallitus